מידע און ליין

הלוואה לוקחים רק ממקום בטוח ומורשה

09-5689931

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

Online store always open

תפקידו של נוטריון בהתקשרות מול חברות בינלאומיות

נוטריון הוא עו"ד המוסמך לאשר את אמיתות חתימה, תרגום, עותקים של מסמכים וחתימות על מסמכים. בישראל, הנוטריון מוסדר על ידי חוק הנוטריונים, תשל"ז-1977. על פי החוק, הנוטריון מחויב לעמוד בסטנדרטים גבוהים של התנהגות מקצועית, כבוד והגינות.

סמכותו של הנוטריון

נוטריון הוא בעל סמכויות רבות, אשר נקבעות בחוק הנוטריונים. בין היתר, הנוטריון מוסמך:

  • לאמת חתימה של אדם על מסמך: נוטריון יאמת את החתימה של אדם על מסמך, גם אם החתימה נערכה בחו"ל. אישור זה יאפשר לגורם בחו"ל להכיר בחתימה כחוקית.

לדוגמה, חברה ישראלית המבקשת לפתוח סניף בחו"ל, תצטרך לחתום על מסמכים רבים עם גורמים מקומיים. הנוטריון יכול לאשר את אמיתות החתימה של נציגי החברה על המסמכים הללו, כך שיקבלו תוקף משפטי במדינה הזרה.

  • תרגום נוטריוני של מסמך: נוטריון יאשר תרגום של מסמך. אישור זה יבטיח שהמסמך תורגם באופן מדויק ותקין.

לדוגמה, חברה ישראלית המבקשת לחתום על הסכם בינלאומי עם חברה ממדינה זרה, תצטרך לתרגם את ההסכם לשפת החברה הזרה. הנוטריון יכול לאשר את אמיתות התרגום של ההסכם, כך שהצדדים יוכלו להסתמך עליו.

  • אימות עותקים של מסמכים: אישור נוטריון כזה יבטיח שהעותק הוא נאמן למקור.

לדוגמה, חברה ישראלית המבקשת לרשום חברה בחו"ל, תצטרך להגיש עותקים של מסמכים רבים למשרד הרישום. הנוטריון יכול לאשר את אמיתות העותקים של המסמכים, כך שהרשם יקבל אותם ללא עיכובים.

  • אישור חתימות על מסמכים: הנוטריון יכול לאשר חתימות על מסמכים, כגון חתימות של עדים, מתורגמים או חותמים אחרים.
  • הנוטריון יכול לערוך צוואות, ייפוי כוח מתמשך והצהרות אחרות, אשר יהיו תקפות בכל מדינה בעולם.

לדוגמה, אדם המתגורר בישראל ומחזיק בנכסים בחו"ל, יצטרך לערוך צוואה שתבטיח שהנכסים יעבור לאלו שהוא רוצה שיקבלו אותם לאחר מותו. הנוטריון יכול לערוך צוואה שתהיה תקפה בישראל ובכל מדינה אחרת שבה יש לאדם נכסים.

 

 

אחריותו של הנוטריון

הנוטריון אחראי על ביצוע עבודתו באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק הנוטריונים. הנוטריון אינו אחראי על התוכן של המסמך, אלא רק על אמיתות החתימה.

במידה והנוטריון לא ביצע את עבודתו כראוי, הוא עלול להיות מחויב לשאת באחריות אזרחית או פלילית.

המלצות לבעלי חברות בינלאומיות

  • מומלץ לבחור נוטריון בעל ניסיון בעבודה עם חברות בינלאומיות. הנוטריון בעל הניסיון יוכל להבין את הצרכים הייחודיים של חברות בינלאומיות, ולספק להם את השירותים הדרושים להם.
  • מומלץ לקבל הצעת מחיר מראש מכל נוטריון שאותו אתם שוקלים לבחור. המחירים של שירותי הנוטריון משתנים בהתאם לסוג השירות הנדרש, ולכן חשוב לקבל הצעת מחיר מראש כדי לא להתפתות לשירות זול מדי, שעלול להיות פחות איכותי.
  • מומלץ לקבוע מראש מול הנוטריון תהליך עבודה ולו"ז מסודר בכדי לא לאחר בהגשת המסמכים אל מול הגורמים בחו"ל.